Norges beste næringskommune – igjen!

For tredje året på rad, er Sola kåret til Norges beste næringskommune – Vi skal legge til rette for næring.

I går 10. september ble det kjent at Sola kommune nok en gang topper i NHOs «Kommune-NM». Kommunen har vunnet flesteparten av årene kåringen har tatt plass.

– Vi har et enormt rikt næringsliv i Sola med over 3000 bedrifter.  Så denne prisen er en stor takk til dem! Det er kanonkjekt at Sola vinner! Sola har i mange tiår vært kjent for å være en næringsvennlig kommune. Vi snakker sammen, og ikke minst finner vi de gode løsningene når det trengs, sier ordføreren.

Foto av Sola kommune som mottar diplom for kåringen. - Klikk for stort bildeFra venstre: Tone Grindland (NHO Rogaland), ordfører Janne Stangeland Rege, varaordfører Jess Milter og Gry Isabel Sannes (nærings- og reiselivssjef).

Det var kake og kaffe på kontoret hennes da NHO Rogaland hadde meldt at de ville komme på besøk – og at de hadde gode resultater fra Kommune-NM.

– Sola er en veldreven kommune med god økonomi og demografi. De har klart å legge til rette for at store bedrifter kan etablere seg i kommunen, og det gir store positive utslag på kåringen. Samtidig hører jeg også fra små og nyetablerte bedrifter at de trives i Sola, sier direktør Tone Grindland i NHO Rogaland.

Nærings- og reiselivssjef i Sola kommune, Gry Isabel Sannes, sier at det oftest er kort vei fra bedriftene stiller spørsmål til de får en avklaring.

– Vi er «superbehjelpelige!» Vi er til stede for næringslivet, rett og slett.

Ordføreren bekrefter at hun har åpen dør og alltid vil sette av tid når bedriftene har behov for det.

– Alltid åpen dør! Og det prøver vi å formidle til bedriftene.

Du kan lese mer om begrunnelsen for at Sola vant kåringen hos NHO