Nå kan søppelet ditt bli hentet på kveldstid

Tømmedagen er den samme, men søppelet ditt kan bli hentet på et senere tidspunkt enn du er vant til.

På jobb både dag og kveld

Fra juni får vi ny leverandør for søppeltømming. Det er Renovasjonen Næring som vil hente avfallet ditt framover. Ikke bli overrasket om du ser de gule søppelbilene i aksjon på kveldstid. Renovatørene jobber nemlig både dag og kveld. Det betyr at søppelet ditt kan bli hentet på forskjellige tidspunkt i løpet av tømmedagen.

Setter du for eksempel restavfall og hageavfall ut på tømmedagen, kan restavfallet bli hentet på dagtid mens hageavfallet kan bli hentet på kveldstid.

Hvis søppelet ikke blir hentet

Rutinene skal være på plass, og flere av renovatørene er kjentfolk. Samtidig er det flere nye renovatører som nå skal kjøre nye ruter.  Skulle søppelet ditt ikke bli hentet, vent til neste dag før du gir beskjed. Du kan gi beskjed til oss ved å

• sende melding til renovasjonen i appen Min Renovasjon
  • sende melding til renovasjonen på tommekalender.no
  • sende en e-post: epost@sola.kommune.no
  • ringe kommunens sentralbord: 51 65 33 00 (mandag – fredag klokken 10.00 – 14.00)

Foto av gul søppelbil. - Klikk for stort bildeSlik ser de nye søppelbilene ut. Disse vil du se i aksjon både på dagtid og på kveldstid framover.