Kommunene gjør seg attraktive på ONS 2024

Fire kommuner står sammen på stand under merkevaren Stavanger Business Region på årets ONS.

Et bredspektret lag samarbeider når de fire kommunene Randaberg, Sandnes, Sola og Stavanger står sammen på stand under merkevaren Stavanger Business Region på årets ONS (Offshore Northern Seas) 26. til 29. august.

– Når hele verden kommer på besøk har vi en mulighet til å synliggjøre styrkene ved regionen. Med standen skal vi vise frem regionen som et attraktivt sted å bo, jobbe og investere i, både til nasjonale og internasjonale besøkende. I tillegg håper vi å skape stolthet for de som allerede bor her, sier Nina Othilie Høiland, næringssjef i Sandnes kommune.

– Næringslivet trenger folk, og kommunene trenger folk. Ved å samles og jobbe sammen svarer kommunene på Nord-Jæren på det som både er en stor samfunnsutfordring og et stort behov for næringslivet i regionen. Og da er det viktig at vi snakker med samme stemme, sier Anne Woie, næringssjef i Stavanger kommune.

På standen står representanter fra Randaberg kommune, Sola kommune, Sandnes kommune, Stavanger kommune og Næringsforeningen, i tillegg til representanter fra noen av regionens ledende gründer- og innovasjonsmiljøer, inkludert Validé, Nordic Edge, FOMO og Innovation Dock.

Foto av fire kvinnelige næringssjefer. - Klikk for stort bildeFra venstre: Nina Othilie Høiland, Tonje Kvammen Doolan, Anne Woie, Gry Isabell Sannes. Solfrid Sande

– Energimessen ONS markerer sitt 50-årsjubileum i år. Kompetansen fra flere tiår med olje og gass er nøkkelfaktoren for å lykkes i den grønne omstillingen vi står midt oppi. Vi håper på godt besøk og gode spørsmål og oppfordrer alle ONS-deltakere til å besøke vår stand for å lære mer om hva regionen vår har å tilby, sier Gry Isabell Sannes, næringssjef i Sola kommune.

Stavanger Business Regions stand er i hall 9, stand nr 9175.

Om Stavanger Business Region:

En regionsoverbyggende merkevare som driftes av næringsavdelingen i Stavanger kommune.

Kontaktinformasjon:

Anne Woie, næringssjef i Stavanger kommune, tlf 995 12 623

Nina Othilie Høiland, næringssjef i Sandnes kommune, tlf 959 10 878

Gry Isabel Sannes, næringssjef i Sola kommune, tlf 408 72 075

Tonje Kvammen Doolan, næringsansvarlig Randaberg kommune, tlf 415 84 145

Tove Sæther Hagland, kommunikasjonssjef Sandnes kommune, tlf 481 13 712

Marthe Reienes, merkevare- og kommunikasjonsrådgiver Stavanger Business Region, tlf 416 05 120