Toppbilde

Om oss

Sømme barnehage har vært i drift siden 1987, og ligger landlig til på Sola. Vi har 4 avdelinger. Det er 3 småbarns avdelinger (1-3 år) og stor avdeling (3-5 år).

Vår visjon

Vi ønsker at barna skal sitte igjen med et godt selvbilde. Vi gir barna nærhet og trygghet der de får en opplevelse av å være betydningsfull og at de gjør en forskjell for gruppen/tilværelsen. Vi har fokus på kvaliteten som skjer i det daglige, og en bevissthet at valgene våre får en betydning og setter gode spor i fremtiden og gode opplevelser i øyeblikket. Vi har høyt fokus på foreldresamarbeid som er med og setter spor hos små barn. Barna skal få like muligheter uansett kjønn, religion og etnisk bakgrunn.

Dette betyr visjonen for oss i personalet:

• I Sømme barnehage skal alle barn, foreldre, ansatte og andre oppleve å være velkomne.
  • Vi skal gi barna trygghet og nærhet, der de får en opplevelse av at de er betydningsfulle
  • Barnehagen skal være preget av inkludering, godt læringsmiljø, glede og humor uavhengig av kjønn, religion og etnisk bakgrunn.
  • Personalet skal se det enkelte barn og støtte det slik at positiv utvikling skjer.
  • Barnet skal oppleve seg verdifull, oppleve mestring, ha tro på seg selv og se at det har betydning for felleskapet i barnehagen.
  • Det er ett høyt fokus på foreldresamarbeid- der vi sammen setter spor hos små barn.

Her kan du finne flere fakta om barnehagen.

Barnehagen eies og drives av Sola kommune.

Besøksadresse:
Sola prestegårdsveg 9, 4055 Sola