Bekymringsmelding - mistanke om alvorlig psykisk sykdom

Ved akutt fare for liv og helse: Ring 113

Har du mistanke om alvorlig psykisk sykdom i familien eller hos en bekjent, er det flere muligheter du kan benytte for å bidra til at personen får hjelp.

Her kan du melde din bekymring

Kontakt personens fastlege. Kjenner du ikke navnet til fastlegen, kan du finne ut dette ved å ringe Helfo på tlf 23 32 70 00.

Kontakt legevakten dersom henvendelsen ikke kan vente til fastlegens åpningstid. Tlf 116 117.

Ring 113 ved akutt fare for liv og helse.

Kontakt kommuneoverlegen som vil videreformidle bekymringen videre til rette instans. Ofte vil dette være vedkommende sin fastlege. Bekymringsmeldingen skal helst være skriftlig, men du skal ikke sende personsensitive opplysninger på e-post. Postadresse: Kommuneoverlegen i Sola, Postboks 99, 4097 SOLA. Eller på mobil 915 43 565, mandag-fredag kl 8-15.

Du kan også lese mer om temaet på Helsenorge her: Psykisk helsevern - frivillig - Helsenorge