Ved endringer av reguleringsplan, etter godkjenningsdato, skal RTP oppdateres og innsendes til ny godkjenning.
RTP er det dokumentasjonsgrunnlaget som skal utarbeides for at renovasjonsmessige krav og løsninger er tilfredsstillende ivaretatt i forhold til sikkerhet, brann, trafikksikkerhet, universell tilrettelegging og estetikk. RTP behandles av kommunen sammen med reguleringssak og / eller byggesak og skal ha følgende innhold:
- Beskrivelse av renovasjonsløsning for håndtering av avfallstypene som gjelder for kommunen.
- Plandokumentasjon/reguleringsplan i samsvar med arealdel i kommuneplan.
- Temaområde for avfallshåndtering (plassering/hentested) vist i plangrunnlaget.
- Avsette areal for henteløsning av hageavfall i planområdet.
- Dimensjonerings- og kapasitetsberegninger.
- Detaljplan som viser avfallsløsning, kantstein, høyder, oppstillingsplass, kjørevei/-rute og tilkomst for renovasjonsbil. For krav til kjørevei/snuhammer for lastebil (L), se Statens vegvesen normal N100, figur E.49.
I tillegg finner du de forskriftsmessige kravene i Renovasjonsforskrift, Sola kommune.
Planlegger du å anlegge nedgravd avfallssystem, har vi samlet alt av relevant informasjon om dette på underbakken.no.